Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

DEFECTOLOGICAL ENLIGHTENMENT AS A CONDITION OF FORMING AND DEVELOPMENT OF TEACHERS' PROFESSIONAL COMPETENCE

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-1-808

Abstract

Speech pathology enlightenment is considered in the article as a condition of improving psychological and methodological literacy of teachers who work with special (correctional) classes of VII type. The article describes some contradictions in the process of integrated education of children with impaired mental function in traditional schools. The article mentions there's a necessity of improving professional preparation of teachers who work with traditional classes at secondary schools. It's stated that they should be better prepared for work with children who have difficulties at school in conditions of educational inclusion. The authors bring out the aim and main features of speech pathology enlightenment of the subjects of integrated education, and formulate its main directions.

About the Authors

E. .. Lapp

Russian Federation


S. .. Samodelkina

Russian Federation


References

1. Аслаева Р.Г. Основы специальной педагогики и психологии: Учебное пособие. — Уфа: Мир печати, 2011. — 270 с.

2. Большой энциклопедический словарь. — М.: Советская Энциклопедия, 1991. — 768 с.

3. Лапп Е.А. Готовность педагога к работе с особыми детьми // Специальная педагогика и специальная психология: современные проблемы теории, истории, методологии: материалы второго международного теоретико-методологического семинара. В 2 томах. Том 1. — М.: ГОУ ВПО МГПУ, 2010. — С. 105

4. Назарова Н.М. Специальная педагогика: история развития научного знания и подготовка педагогических кадров: Монография. — М.: Издательство «Спутник+», 2009. — 159 с.

5. Ожегов С.И. Толковый словарь русского языка / С.И. Ожегов, Н.Ю. Шведова. — М.: Издательство «Азь», 1992.

6. Стефановская Н.А. Просвещение как традиция духовной жизни: Дисс.. канд. социол. наук. — Тамбов, 2001. — 203 с.

7. Сушков Б.Ф. Русская культура: новый курс. — М.: Наука, 1996. — 335 с.


Review

Views: 160


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)