Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

METHODOLOGICAL APPROACHES OF FORMING COLLEDGE STUDENTS ECOLOGICAL COMPETENCE WHILE STUDYING SUBJECTS OF ECOLOGY CYCLE

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2012-1-614

Abstract

The article deals with the problems of creating a method of teaching being able to make
more effective the forming of college students ecological competence. It raises such problems
as: comprehensive personality development, creative attitude to solving ecological problems in
their future professional activity. The authors created an electronic manual Ecology, protection
of nature and environmental safety where one can fi nd the full package of regulatory and legal
documents on environmental protection. The effectiveness of the developed method of forming
of college students ecological competence was checked by a pedagogical experiment. The
analysis of the practice results shows that the given method stimulates the development of the
main competences determining the quality of modern education.

About the Authors

Г. Швецов

Russian Federation


Г. Таранова

Russian Federation


References

1. Ермаков Д. С. Формирование экологической компетентности учащихся: Моно- графия. - М.: РУДН, 2008. - 159 с.

2. Казанцева Н. А. Педагогические условия формирования профессиональных ком- петенций будущих техников-экологов в колледже: Дис. … канд. пед. наук. - Москва, 2009. - 185 с.

3. Саламатов А. А. Экологизация экономической подготовки старших школьников в системе профильного обучения: Автореф. дис. … д-ра пед. наук. - Челябинск, 2010. - 42 с.

4. Саламатов А. А. Реализация принципа преемственности как фактор повышения качества экологического образования учащихся общеобразовательного учреж- дения: Дис. ... канд. пед. наук. - Челябинск, 2003. - 198 c.

5. Швецов Г. Г. Совершенствование методики использования дидактических мате- риалов в процессе обучения биологии (раздел «Человек и его здоровье»): Дис. …канд. пед. наук. - М.: МПУ, 2001. - 188 с.


Review

Views: 189


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)