Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

ADVERTISING LANGUAGE AS A SUBJECT OF CIVILIZATIONAL AND LINGUISTIC ANALYSIS (BASED ON OUTDOOR ADVERTISING OF PARIS UNDERGROUND)

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2016-2-1072

Abstract

The present article analyses extra-linguistics particularities of modern French outdoor social-oriented advertising, examines linguistics methods of creating such advertisements. The type of the advertisements studied is described within the cultural and linguistic framework. Special attention is given to the pragmatic elements, situational scenario and behavioral patterns. The material of the research is outdoor advertising of Paris underground aimed at forming polite and respectful behavior in public transport.

About the Author

O. .. Voron
Moscow State Linguistic University
Russian Federation


References

1. Государственная структура, управляющая общественным транспортом Парижа и его пригородов (RATP) [Электронный ресурс]. URL: http://www.ratp.fr/fr/ratp/r_68230/campagne-ratp-saison-2-de-restons-civils-sur-toute-la-ligne-/ (дата обращения: 10.02.2016).

2. Николайшвили Г.Н. Государство и социальная реклама [Электронный ресурс] // Социальная реклама: [сайт]. URL: http://www.socreklama.ru/analytics/list.php?ELEMENT_ID=4940&SECTION_ID=107 (дата обращения: 10.02.2016).

3. Кохтев Н.Н. Стилистика рекламы. М.: Издательство Московского университета, 1991. 91 с.

4. Медведева E.B. Рекламная коммуникация. 2-е изд., испр. М.: Едиториал УРСС, 2004. 278 с.

5. Остроушко Н.А. Проблема речевого воздействия в рекламных текстах: дисс.. канд. филол. наук. М., 2003. 286 с.

6. Пирогова Ю.К. Скрытые и явные сравнения // Реклама и жизнь. 1998. №5. С. 12-23.

7. Почепцов Г.Г. Коммуникативные технологии XX века. М.: «Рефл-бук»; Киев: «Ваклер», 2000. 352 с.

8. Рекламный текст: семиотика и лингвистика / Ю.К. Пирогова, А.Н. Баранов, П.Б. Паршин и др.; отв. ред. Ю.К. Пирогова, П.Б. Паршин. М.: Международный институт рекламы: Издательский дом Гребенникова, 2000. 270 с.

9. Ромат Е.В. Реклама. История, теория, практика. 5-е изд. СПб.: Питер, 2002. 544 с.

10. Сухарев А.Я., Крутских В.Е., Сухарева А.Я. Большой юридический словарь. М.: Инфра-М. 2005. 704 с.

11. Ученова В.В., Старых Н.В. История рекламы или Метаморфозы рекламного образа: учебник для вузов / Междунар. ин-т рекламы. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1999. 335 с.


Review

Views: 179


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)