Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

IMPLEMENTATION OF THE GEF IN MATHEMATICS FOR CHILDREN WITH MENTAL RETARDATION

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2015-3-972

Abstract

The article presents directions and basic requirements for the implementation of the new Federal educational standard in mathematics in special (correctional) schools of VIII type. The author notes the shortcomings of the traditional educational system and the advantages of training in accordance with the new standard. The article discloses the prospects of special (correctional) schools transition to the new standard of education. In its methodology the Federal state educational standard involves system-activity approach in teaching and educating schoolchildren.

About the Author

L. .. Hizhnyak

Russian Federation


References

1. Афанасьева А.В., Белякова М.А. Роль ИКТ в подготовке компетентного специалиста в условиях введения ФГОС нового поколения // Методист. 2011. № 2. С. 53-56.

2. Коваленко С.В. Потенциал инновационных технологий в процессе преподавания гуманитарных дисциплин в эпоху информационного производства // Инновационные технологии обеспечения социально-психологической адаптации и готовности к труду детей и молодежи с ограниченными возможностями здоровья: монография: в 2 ч. Ч. 2. М.: ИИУ МГОУ, 2014. С. 11-17.

3. Кудрявцева Н.Г. Системно-деятельностный подход как механизм реализации ФГОС нового поколения // Справочник заместителя директора школы. 2011. № 4. С. 13-30.

4. Хижняк Л.А. Социальная реабилитация детей с нарушениями интеллекта // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2011. № 3. С. 62-66.

5. Шлыкова Н.Л. Проблемы профессиональной адаптации юношей и девушек с ограниченными возможностями // Инновационные технологии обеспечения социально-психологической адаптации и готовности к труду детей и молодежи с ограниченными возможностями здоровья: монография: в 2 ч. Ч. 2. М.: ИИУ МГОУ, 2014. С. 80-88.


Review

Views: 173


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)