Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

THE RELATIONSHIP BETWEEN THE STYLE OF FAMILY UPBRINGING AND ADOLESCENT'S LEARNING SUCCESS

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2015-4-953

Abstract

In the article the authors present the analysis of the complex social and cognitive motives, formed under the influence of the family, which is largely the academic motivation of a teenager. Social influence on a teenager's identity and as a result on his academic motivation is carried out in different ways and occurs mainly as a result of a purposeful process of upbringing and social learning. In the process of education the influence of a number of conditions should be taken into account: social and material situation of the family, parents' occupation, their education and value orientation. Deformation of a parent family results in negative consequences in the development of an adolescent's personality and interferes with his educational activities.

About the Authors

M. .. Mishina
Moscow State Regional University
Russian Federation


N. .. Serebryakova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Агапов В.С., Мишина М.М. Психология интеллектуальной деятельности личности. М. : ИИУ МГОУ, 2015. 431 с.

2. Колесник Н.Т. Психология детско-родительских отношений. М.: МГОУ, 2009. 134 с.

3. Мишина Е.И. Феномен рефлексии в психологии // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2015. № 2. С. 6-10.

4. Мишина М.М., Агапов В.С., Мишина Е.И. Становление личностной рефлексии будущих специалистов : моногр. М. : МГОУ, 2012. 243 с.

5. Мишина М.М. Возрастные особенности интеллектуальной деятельности личности в разновозрастной студенческой среде // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2013. № 4. С. 15-19.

6. Мишина М.М. Психолого-педагогические технологии развития интеллектуальной деятельности личности // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2015. № 2. С. 43-46.


Review

Views: 347


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)