Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

THE ESSENCE OF GENDER DIFFERENCES AND THEIR ACCOUNT IN THE EDUCATIONAL PROCESS

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2014-1-921

Abstract

The article presents gender differences from the standpoint of the Law of asymmetry domination in the system, which predetermines their evolution in general. The data of gender differences are considered on the basis of the author's research, which outlines five main directions: differences at genetic, physical, cognitive, psychological and communicative levels. Recommendations on accounting gender differences in feminine oriented, masculine oriented and mixed groups of students.

About the Author

V. .. Simonov

Russian Federation


References

1. Симонов В.П. Учёт гендерных различий в образовательном процессе // Педагогика. - 2005. - № 4. - С. 40-44.

2. Симонов В.П. Гендерные различия как следствие Закона доминирования асимметрии в системе // Симонов В.П. Педагогический менеджмент: Ноу-хау в образовании: учебное пособие. - М., Высшее образование, 2006. - С. 40-51.

3. Симонов В.П. Гендер как психологический пол личности // Симонов В.П. Педагогика и психология высшей школы. Инновационный курс для подготовки магистров. - М.: Изд-во МГОУ, 2013. - С.136-162.


Review

Views: 250


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)