Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

PROBLEMS OF TRAINING PEDAGOGIC STAFF FOR TECHNOLOGICAL EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2014-1-920

Abstract

In this article the author analyses the main problems of training the pedagogic staff for technological education. The system problems of baccalaureate level training in the field of "Pedagogical Education" are ranged basing on the factual educational programs of the Faculty of Technology and Entrepreneurship. The article shows the necessity of reflecting the specific character of the technological education in the university educational programs for graduates training. The author defines the solutions to the highlighted problems of the pedagogic staff training for the technological education.

About the Author

N. .. Lavrov

Russian Federation


References

1. Лавров Н.Н. Современный учитель специалист или бакалавр?// Педагогика. 2007. № 6. - С. 54-60.

2. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 050100 Педагогическое образование (квалификация (степень) «бакалавр») (утв. приказом Министерства образования и науки РФ от 22 декабря 2009 г. № 788) (с изменениями от 31 мая 2011 г.). 25 с.

3. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 050100 Педагогическое образование (квалификация (степень) «бакалавр») (утв. приказом Министерства образования и науки РФ от 17 января 2011 г. № 46). - 16 с.

4. Чистохвалов В.Н. Россия в Европейском пространстве высшего образования - 2012 // Педагогическое образование и наука. 2013. № 2. - 64 С.

5. Karatchev A.A., Lavrov N.N. Russia Develops Educational Standards for Higher Vocational Training in the Technology and Entrepreneurship Specialty // The Journal of Technology Studies. Volume XXX. Number 4. Fall 2004. - Р 2-7.


Review

Views: 182


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)