Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

STUDENTS' SELF-ORGANIZATION IN THE SYSTEM OF ADDITIONAL UNINTERRUPTED EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-1-810

Abstract

Self-organization is a difficult, labor-intensive process which is a lifelong experience. It is possible to learn to manage one's own abilities and time, thus reaching some positive result. The realization of mastering the self-organization skills can be carried out through scientifically-innovative, research or design activities. This fact was proved experimentally, when the faculty of uninterrupted education of Vitus Bering Kamchatka State University set up "The Laboratory of Students' Projects Re-alization». The article examines the way the laboratory gives students opportunity to realize their projects , implement them and, as a result, try their hand at being a teacher - innovator.

About the Author

Y. .. Ilyinskaya

Russian Federation


References

1. Зыков М.Б. Человеческий и социальный капитал как результат национальной системы образования // Аналитические обзоры по основным направлениям развития высшего образования: содержание, формы и методы обучения в высшей школе. — Вып. 10.— М.: ФИРО, 2008. — 46 с.

2. Любимов Л.Л. Самая непростая проблема российского образования // Вопросы образования. — 2006.— № 4. — С. 11-26.

3. Приказ от 11.02.2002 N 393 «О Концепции модернизации российского образования на период до 2010 года» [Электронный ресурс]. — URL: http://www.edu.ru/db-minobr/mo/Data/d_02/393.html

4. Савенкова А.И. Психологические основы исследовательского подхода к обучению: Учебное пособие. — М.: «Ось-89», 2006. — 480 с.

5. Щербакова А.С. Маркетинговый инструментарий в оценке конкурентоспособности вуза // Казанская наука. — 2011. — № 11. — С. 436-439.


Review

Views: 155


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)