Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

MONITORING OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF TEACHERS OF PRESCHOOL IN THE FIELD OF INTELLECTUAL-COGNITIVE ABILITIES OF CHILDREN (ARTICLE 1)

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-2-760

Abstract

The article is devoted to the concepts of «Professional competence of the teacher in the field of intellectual and cognitive development of children» and «the Improvement of professional competence of teachers of pre-school education in the sphere of formation of the intellectual-cognitive abilities of children of preschool age». Describes the results of systematic monitoring of the formation of professional competence of teachers and heads of pre-school education in the sphere of formation of the intellectual-cognitive abilities of children.

About the Author

V. .. Yafaeva

Russian Federation


References

1. Детство: Программа развития и воспитания детей в детском саду / В.И. Логинова, Т.И. Бабаева, Н.А. Ноткина и др. 3-е изд., испр. и доп. — СПб.: «Детство-Пресс», 2002. — 244 с.

2. Знакомимся с программой «Развитие» / Под ред. О.М. Дьяченко, Н.С. Денисенковой. — М.: ООО «Издательство ГНОМ и Д», 2-е изд., испр. и доп. — 2001. - 32 с.

3. Программа воспитания и обучения в детском саду / Под ред. М.А. Васильевой, В.В. Гербовой, Т.С. Комаровой. — 2-е изд., испр. и доп. — М.: Мозаика-Синтез, 2005. — 208 с.

4. Страунинг А.М. Методы активизации мышления дошкольников: Учебно-методическое пособие: в 2 т. / А.М. Страунинг. — Обнинск: ООО «Росток», 1998. — Т 2. — 96 с.

5. Холодная М.А. Психология интеллекта: парадоксы исследования. — Томск: Изд-во Тос. ун-та; М.: Изд-во «Барс», 1997. — С. 7.

6. Яфаева В.Г. Профессиональная компетентность педагога дошкольного учреждения в сфере интеллектуального развития детей // Дошкольное воспитание. — 2010. — № 8. — С. 117—121.


Review

Views: 182


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)