Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

THE RESULTS OF ADOPTION IN COMPREHENSIVE SECONDARY SCHOOLS THE METHOD OF USING MUSIC FOR PEDAGOGICAL PREVENTION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN'S PSYCHO-EMOTIONAL DISORDERS

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-2-759

Abstract

The article presents the results of implementing into educational space of modern school a new method of pedagogical prevention of junior schoolchildren's psycho-emotional disorders through music. Besides, the article summarizes the characteristics of this method potentiality. The author describes the peculiarities of the organization, the main stages, qualimetric and quantitative results of the experimental study of the efficiency of this method.

About the Author

A. .. Pupysheva

Russian Federation


References

1. АиФ. Здоровье [Электронный ресурс]: журнал № 35. — Режим доступа: http://www.aif.ru/health/article/29020

2. Асеев В.Г. Мотивация поведения и формирование личности. — М.: Мысль, 1976. — 158 с.

3. Бабанский Ю.К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса. — М.: Просвещение, 1982. — 192 с.

4. Венгер А.Л. Психологические рисуночные тесты. — М.: ВЛАДОС-ПРЕСС, 2003. - 160 с.

5. Гильбух Ю.З. Психодиагностика в школе. — М.: Знание, 1989. — 80 с.

6. Дилео Д. Детский рисунок: диагностика и интерпретация. — М.: Апрель Пресс, ЭКСМО-Пресс, 2001. — 272 с.

7. Дубровина И.В. Психокоррекционная и развивающая работа с детьми: учеб. пособие. — М.: Академия, 1999. — 160 с.

8. Министерство здравоохранения РФ [Электронный ресурс]: статистика 2011 г. — Режим доступа: http://www.rosminzdrav.ru/docs/

9. Пупышева А.В. Педагогическая профилактика психоэмоциональных расстройств младших школьников на уроках музыки // Теория и практика общественного развития №3 — 2012. — Краснодар: ООО Издательский дом «ХОРС». — С.126-129; http://www.teoria-practica.ru/-3-2012/pedagogics/pupysheva

10. Пупышева А.В. Технология реализации педагогической профилактики психоэмоциональных расстройств младших школьников на уроках музыки в общеобразовательной школе // Современные проблемы науки и образования. — 2013. — №2; http://www.science-education.ru/108-8527


Review

Views: 163


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)