Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

LAWS AND PRINCIPLES OF THE FUTURE HIGH SCHOOL SOCIAL TEACHERS EMOTIONAL CULTURE DEVELOPMENT

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2012-1-622

Abstract

The article deals with the laws and pedagogical principles as important components
of teaching concept developed by the author. The concept is to develop the emotional culture
of the future social teacher. The article shows the objectively existing cause-and-effect relations
and interdependencies of the process under study. They are presented in the form of laws. The
patterns revealed were to identify the principles which ensure effective development of a future
specialists emotional culture in case they are the basis of the educational practice .

About the Author

Н. Рачковская

Russian Federation


References

1. Орлов А. Б. Психология личности и сущности человека: парадигмы, проекции, практики. - М., 1995. - 224 с.

2. Педагогика. Учебное пособие для студентов педагогических вузов и педагоги- ческих колледжей. Под ред. П. И. Пидкасистого. - М.: Российское педагогиче- ское агентство, 1996. - 602 с.

3. Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление человека. - М.: Изд. группа «Прогресс», «Универс», 1994. - 478 с.

4. Степашко Л. А. Философия и история образования: Учебное пособие для сту- дентов. Часть I. - Хабаровск: Изд-во ХГПУ, 1998. - 83 с.

5. Сухомлинский В. А. О воспитании / Сост. и авт. вступит. очерков С. Соловей- чик. - 6-е изд. - М.: Политиздат, 1988. - 270 с.

6. Сухомлинский В. А. Разговор с молодым директором школы / В. А. Сухомлин- ский. - М: Просвещение, 1973. - 204 с.

7. Сухомлинский В. А. Сердце отдаю детям. - Киев: Радяньска школа, 1967. - 382 с.


Review

Views: 194


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)