LAWS AND PRINCIPLES OF THE FUTURE HIGH SCHOOL SOCIAL TEACHERS EMOTIONAL CULTURE DEVELOPMENT
https://doi.org/10.18384/2224-0209-2012-1-622
Abstract
of teaching concept developed by the author. The concept is to develop the emotional culture
of the future social teacher. The article shows the objectively existing cause-and-effect relations
and interdependencies of the process under study. They are presented in the form of laws. The
patterns revealed were to identify the principles which ensure effective development of a future
specialists emotional culture in case they are the basis of the educational practice .
References
1. Орлов А. Б. Психология личности и сущности человека: парадигмы, проекции, практики. - М., 1995. - 224 с.
2. Педагогика. Учебное пособие для студентов педагогических вузов и педагоги- ческих колледжей. Под ред. П. И. Пидкасистого. - М.: Российское педагогиче- ское агентство, 1996. - 602 с.
3. Роджерс К. Взгляд на психотерапию. Становление человека. - М.: Изд. группа «Прогресс», «Универс», 1994. - 478 с.
4. Степашко Л. А. Философия и история образования: Учебное пособие для сту- дентов. Часть I. - Хабаровск: Изд-во ХГПУ, 1998. - 83 с.
5. Сухомлинский В. А. О воспитании / Сост. и авт. вступит. очерков С. Соловей- чик. - 6-е изд. - М.: Политиздат, 1988. - 270 с.
6. Сухомлинский В. А. Разговор с молодым директором школы / В. А. Сухомлин- ский. - М: Просвещение, 1973. - 204 с.
7. Сухомлинский В. А. Сердце отдаю детям. - Киев: Радяньска школа, 1967. - 382 с.