THE SYSTEM-FORMING FACTOR AS A CRITERION OF ASSESSMENT OF HIGH SCHOOL EDUCATIONAL SYSTEM EFFECTIVENESS
https://doi.org/10.18384/2224-0209-2012-4-555
Abstract
system at a University. The author dwells on the justifi cation and approbation of the criteria
and indicators system for the assessment of the effi ciency of functioning and development
of the educational system. A group of criteria has been selected; the complex assessment
of the system structure, as well as of the system-defi ning and system-forming factors, is
presented. The author evaluates the above mentioned factors as priority ones, determining
the level of effi ciency of the educational system of a University.
References
1. Авалуева Н.Б. Критериальный подход к оценке эффективности воспитательной дея- тельности: Автореф. дисс. … канд. пед. наук. - СПб., 2003.
2. Зимняя И.А. Воспитательная деятельность образовательного учреждения как объект комплексной критериальной оценки. - М., 2007.
3. Ленев Ю.А. Сущность и основные направления развития воспитательной системы вуза // Вестник Военного университета. 2006. - № 3 (7).
4. Любавская Л.И., Колесников Л.Ф. Эффективность воспитательных систем. - Ново- сибирск