Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

ON IMPROVING THE MANAGEMENT OF CAUCASIAN MINERAL WATERS HEALTH RESORT ENTERPRISES

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2011-1-541

Abstract

The article summarizes the activity indicators of Caucasian Mineral Waters health resort enterprises. The system of social indicators in this sphere has been revealed. The assessment of «SERVQUAL» activity has been chosen as the basic model for service quality estimation. The mainstreams of (CMW) Kavminvod management improvement for a long-term perspective have been developed.

About the Author

R. .. Bogadurov

Russian Federation


References

1. Багиев Г.Л., Алексеев А.А. Основы проведения маркетинговых исследований. СПб.: СПУЭФ, 1997.

2. Ветитнев А. Некоторые подходы к оценке рынка санаторно-курортных услуг. Практический маркетинг. 2002.

3. Кавминводы. Статистический справочник по санаторно-курортному комплексу Кавминвод. Пятигорск, 2009.

4. Семеняк Н.Г. Формирование обобщающей стратегии управления развитием санаторно-курортного комплекса. Экономика России на рубеже XXI века. СПб.-Казань: Академия гуманитарных наук, 1999.

5. Чесноков Ю.В. Реструктуризация предприятий санаторно-курортного комплекса на основе концепции маркетинга. Автореф. дисс.. канд. экон. наук. Краснодар, 2007.


Review

Views: 169


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)