Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

DEVELOPMENT OF STUDENTS PROFESSIONALCOMPETENCIES IN THE PROCESSOF SOLVING PROFESSIONALLY-AIMED PROBLEMS

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2011-1-526

Abstract

Professionally-aimed learning mathematics in conjunction with the use of information and methodological and logistical means of multilevel system of education, improving fundamental mathematical training and developing skills of mathematical modeling in the field of professional activity, contributes to the goals of training in pedagogical high school, and develops professional competence in general and forms mathematical aspect of competence of the future bachelor’s or master’s degree in particular.

About the Authors

R. .. Soldatenkov

Russian Federation


I. .. Soldatenkova

Russian Federation


References

1. Адамар Ж. Исследование психологии процесса изобретения в области математики. – М., 1970. – С. 98.

2. Вербицкий А.А. Новая образовательная парадигма и контекстное обучение. – М.: ИЦ, 1999.

3. Крутецкий В.А. Психология математических способностей. – М. 1968.

4. Мордухай-Болтовской Д. Философия. Психология. Математика. – М.: Серебряные нити, 1998.

5. Носков М., Шершнева В. Компетентностный подход к обучению математике // Высшее образование в России. №4. 2005. С. 37-39.

6. Пуанкаре А. Математическое творчество. – М., 1909.

7. Шершнева В.А. Применение профессионально-направленных задач по математике на аудиторных занятиях: Учеб.-метод, пособие. – Красноярск, 2004.

8. Шершнева В.А. Сборник профессионально-направленных задач по математике: Учеб. пособие. – Красноярск, 2003.


Review

Views: 154


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)