Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

A COMPETENCE MODEL OF AN ARTS AND CULTURAL CENTERS’ OFFICIALS VIA OPERATIONAL EXPERIMENT

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2011-1-523

Abstract

The article deals with the problems of identifying, testing, and developing cultural workers’ professional competences. These processes are new mobile relationship between employers, post-secondary technical training bodies and specialists aiming to gain high social position and welfare via social adaptation. Thus a new concept “marketing of potential employers’ interaction” is coming into practice. The article also presents the results of the experiment on using standard sets of professional competences in order to improve the management of business processes in culture.

About the Author

N. .. Bocharova

Russian Federation


References

1. Бранский В.П., Пожарский С.Д., Социальная синергетика и акмеология. СПб.: Политехника, 2002. С. 373.

2. Жигадло А., Пузиков В. Качество подготовки и трудоустройство молодых специалистов: социологический аспект // Высшее образование в России. 2007. № 10. С. 108-112.

3. Коноваленко М. Зачем вам компания-неудачник? Она не только потонет сама, но еще и потащит вас за собой // Управление персоналом. 2003. № 9. С. 56-58.

4. Миллс Р. Компетенции / Пер. с англ. М: HIPPO, 2004. 12 с.

5. Шинкоренко О.Н. Стандарты серии ISO 9000:2000 и управление трудовыми ресурсами предприятия // Менеджмент в России и за рубежом. 2006. № 4. С. 123-128.

6. Dubois D.D. (1993), Competency-based Performance Improvement: A Strategy for Organizational Change. Human Resource Development Press.


Review

Views: 167


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)