PRACTICE OF DEVELOPING SOCIAL PEDAGOGY IN ANCIENT SPARTA
https://doi.org/10.18384/2224-0209-2011-4-429
Abstract
practice in ancient Greece. The role of the ancient institutions in solving problems of socialization
of children, adolescents and youth are shown in the context of the traditions of the
military democratic state. The role of teachers, mentors and relatives in childs development
at Spartan state is identifi ed. The features of state approach in social upbringing of young
generation are determined.
References
1. Бенвенист Э. Словарь индоевропейских социальных терминов. I. Хозяйство, семья, общество. II. Власть, право, религия. М.: Прогресс, 1995. 456 с.
2. Ирмшер Й. Cловарь античности. Пер. с нем. М.: Прогресс, 1989. 704 с
3. Ксенофонт. История Греции. М.: АСТ, 2010. 448 с.
4. Печатнова Л. Г. История Спарты (период архаики и классики) СПб.: Гуманитарная Академия, 2001. 510 с.
5. Платон. Серия: Антология мысли. М.: Эксмо, 2008. 1360 с.
6. Плутарх. Сравнительные жизнеописания в двух томах, М.: Наука, 1994. Издание второе, исправленное и дополненное.