Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

PRACTICE OF DEVELOPING SOCIAL PEDAGOGY IN ANCIENT SPARTA

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2011-4-429

Abstract

The article identifi es the main approaches to the establishment of social pedagogy
practice in ancient Greece. The role of the ancient institutions in solving problems of socialization
of children, adolescents and youth are shown in the context of the traditions of the
military democratic state. The role of teachers, mentors and relatives in childs development
at Spartan state is identifi ed. The features of state approach in social upbringing of young
generation are determined.

About the Author

М. Фирсов

Russian Federation


References

1. Бенвенист Э. Словарь индоевропейских социальных терминов. I. Хозяйство, семья, общество. II. Власть, право, религия. М.: Прогресс, 1995. 456 с.

2. Ирмшер Й. Cловарь античности. Пер. с нем. М.: Прогресс, 1989. 704 с

3. Ксенофонт. История Греции. М.: АСТ, 2010. 448 с.

4. Печатнова Л. Г. История Спарты (период архаики и классики) СПб.: Гуманитарная Академия, 2001. 510 с.

5. Платон. Серия: Антология мысли. М.: Эксмо, 2008. 1360 с.

6. Плутарх. Сравнительные жизнеописания в двух томах, М.: Наука, 1994. Издание второе, исправленное и дополненное.


Review

Views: 178


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)