Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

Humanitarian examination of the modern school textbook content

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2010-1-389

Abstract

The article deals with the problems of the theory and practice of renovation of the modern education content according to methodological principle of humanity. On basis of exposed components of humanity author disclose criterias for humanitarian examination of the modern school textbook content.

About the Author

O. .. Zhuravleva

Russian Federation


References

1. Афанасьев Ю. Н. Западная рационалистическая традиция. Понятие «гуманитарность». Русская университетская традиция. - М., 1999.

2. Братусь Б. С. Естественнонаучная и гуманитарная парадигмы в психологии: преемственность или скачок? // Известия ТРТУ. Тематический выпуск «Гуманитарные проблемы современной психологии». - Таганрог: Изд-во ТРТУ, 2005. - № 7 (51). - С. 3-8.

3. Братченко С. Л. Введение в гуманитарную экспертизу образования: Методическое пособие. - СПб., 2003.

4. Сенько Ю. В. Гуманитарные основы педагогического образования: Курс лекций. - М., 2000.

5. Журавлева О. Н., Пашкова Т. И., Кузин Д. В. История России. 10 кл. - М.: Вентана-Граф, 2008.

6. Монахов В. М. Как создать учебник нового поколения // Педагогика. - 1997. - № 1. - С. 19-24.


Review

Views: 214


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)