Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

INTERFERENTIAL PROBLEMS OF BILINGUAL CHILDREN IN GLOBAL SOCIETY AND POSSIBLE WAYS OF THEIR SOLUTION

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2019-3-966

Abstract

The aim of the article is to examine the interferential process from the standpoint of stylistic resources. The actuality of the research deals with the very object of the research, due to the fact that there are many approaches to the definition of the interferential phenomenon, both negative and positive. Knowing possible mistakes and most probable inclinations, one can foresee and eradicate the insufficiency of speaker’s knowledge. This is the main theoretical load of the research. The procedure takes three stages: identification, classification and recommendation. The thoroughly examined examples of real bilingual speech enable his parents to form a number of strategies, preventing stylistic depletion of both languages, which is the main practical value of the undertaken research.

About the Author

E. Yu. Pugacheva
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Белянин В. П. Введение в психолингвистику. М.: ЧеРо, 1999. 128 с.

2. Вайнрайх У. Языковые контакты: Состояние и проблемы исследования / пер. с англ. Киев, 1979. 261 с.

3. Выготский Л. С. К вопросу о многоязычии в детском возрасте // Выготский Л. С. Собрание сочинений: в 6 т. Т. 3. М., 1983. С. 329-337.

4. Кубрякова Е. С. Начальные этапы становления когнитивизма: лингвистика - психология - когнитивная наука // Вопросы языкознания. 1994. № 4. С. 34-47.

5. Плунгян В. А. Почему языки такие разные. М.: Русистика, 2018. 272 с.

6. Филин Ф. П. Современное общественное развитие и проблема двуязычия // Проблемы двуязычия и многоязычия: сборник статей. М., 1972. С. 13-22.

7. Чиршева Г. Н. Детский билингвизм: одновременное усвоение двух языков. СПб.: Златоуст, 2012. 488 с.


Review

Views: 287


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)