Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

THE FORMATION OF THE INDUSTRY'S IMAGE IN THE MEDIA DISCOURSE INVOLVING REFERENCE GROUPS

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2016-2-1069

Abstract

The paper studies the efficiency of using different reference groups for forming the image of the Russian industry as a figurative-meaning construct in the media discourse. Some negative trends are found. Recommendations on creating an information model adequate to the realities are given. The model should form a positive image of the national industry in the media discourse.

About the Author

V. .. Rodina
Ministry of Industry and Trade of the Russian Federation
Russian Federation


References

1. Андреева Г.М. Социальная психология. М.: Аспект пресс, 2000. 384 с.

2. Бондарева Л.В. Динамика политического имиджа России в качественной прессе США: дисс.. канд. полит. наук. М., 2007. 144 с.

3. Гидденс Э. Социология / при участии К. Бердсолл; пер. с англ. 2-е изд., пе-рераб. и доп. М.: Едиториал УРСС, 2005. 632 с.

4. Гавра Д.П. Категория имиджа в современной коммуникативистике // Журнал социологии и социальной антропологии. 2013. Т. XVI. № 4 (69). С. 29-43.

5. Гайдук В.В., Лукъянцев А.С. Институт политического имиджмейкинга: теоретические аспекты функционального обеспечения // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: История и политические науки. 2016. № 1. С. 141-148.

6. Давыдова Т.Ю. СМИ как фактор формирования образа власти в картине мира российских граждан: автореф. дисс.. канд. полит. наук. М., 2009. 36 с.

7. Ковалев Г.С. Технологии власти в современной политике: от виртуальности к реальности: дисс.. канд. полит. наук. М., 2008. 149 с.

8. Пономарева О.А. Вербализация политического имиджа в российских и американских средствах массовой информации: дисс.. канд. филол. наук. Волгоград, 2008. 215 с.

9. Почепцов Г.Г. Теория коммуникации. М., 2001. 656 с.

10. Родина В.В. Имидж российской промышленности как фактор ее конкурентоспособности // Известия Санкт-Петербургского государственного экономического университета. 2016. № 1. С. 89-93.

11. Федорченко С.Н. Искусство политического менеджмента. М.: ИИУ МГОУ, 2013. 200 с.

12. Хвостунова О.И. Эксперты как субъект политического дискурса в СМИ: дисс.. канд. филол. наук. М., 2006. 385 с.

13. Шкардун В.Д., Ахтямов Т.М. Оценка и формирование корпоративного имиджа предприятия [Электронный ресурс]. URL: http://www.cfin.ru/press/marketing/2001-3/12.shtml (дата обращения: 24.03.2016).


Review

Views: 212


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)