Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

THE RULING PARTY IN ELECTORAL PROCESSES IN MODERN RUSSIA

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2015-2-990

Abstract

The article is devoted to the analysis of the processes and technologies use by the ruling party and the managerial elite. It is stated that the strategy of loyalty to the managerial elite has become the most effective due to the changes in the election legislation. Besides, this strategy is being converted into the administrative resource used for bringing pressure on the voters' electoral behavior. The managerial elite' electoral tactics consists of giving up the party's ideological strategies and of shifting the focus of the election campaign on the pragmatic technology relying on the image of a popular leader.

About the Author

A. .. Epifanov

Russian Federation


References

1. Баранов А.В., Гришин Н.В. Реформы избирательной системы России: политические эффекты // Теория и практика общественного развития. 2013. № 11. С. 433-437.

2. Баранов А.В. Политическая социология. Краснодар: Кубанский гос. ун-т, 2011. 414 с.

3. Егорова-Гантман Е.В. Игры в солдатики. Политическая психология президентов. М.: Николло-Медиа, 2003. 336 с.

4. Жуков К., Карнышев А. Азбука избирательной кампании. М.: ИМА-Пресс, 2001. 328 с.

5. Любарев А.Е. Избирательные системы и российское электоральное законодательство // Полис. 2003. № 4. С. 120-129.

6. Малкин Е., Сучков Е. Основы избирательных технологий. 3-е изд., перераб. и доп. М.: Русская панорама, 2002. 464 с.

7. Мальцева Н.А. Грязные избирательные технологии: мифы и реальность. М.: Новости, 2003. 208 с.

8. Морозова Е.Г. Политический рынок и политический маркетинг: концепции, модели, технологии. М.: РОССПЭН, 1998. 247 с.

9. Нисневич Ю.А. Уровень коррупции как индикатор качества реализации политических и государственных порядков полиархической демократии // Полития. 2012. №1 (64). С. 187-199.

10. Ожегов С.И. Словарь русского языка / Под общ. ред. С.П. Обнорского. 2-е изд., испр. и доп. М.: Гос. изд-во иностранных и национальных словарей, 1952. 848 с.

11. Ольшанский Д.В. Политический PR. СПб.: Питер, 2003. 544 с.

12. Панарин И.С. Информационная война и выборы. М.: Городец, 2003. 416 с.

13. Пирогов А.И. Политическая психология. М.: Академический Проект: Трикста, 2005. 368 с.

14. Почепцов Г.Г. Информационно-политические технологии. М.: Центр, 2003. 384 с.

15. Растимешина Т.В. Культурное наследие и подданническая политическая культура российского общества // Власть. 2012. № 2. С. 18-22.

16. Смолин О.Н. Политический процесс в современной России. М.: Велби, 2004. 366 с.

17. Сморгунов Л.В. «Новые партии», управляемость и потребности инновационной политики в России // Политическая наука. 2010. № 4. С. 191-211.

18. Соловьёв А.И. Политология. Политическая теория. Политические технологии. М.: Аспект-Пресс, 2000. 560 с.

19. Таагепера Р, Шугарт М. Описание избирательных систем // Полис. 1997. № 3. С. 114-136.

20. Центральная избирательная комиссия РФ [Электронный ресурс]. URL: http://www.cikrf.ru/ (дата обращения: 10.03.2015).


Review

Views: 202


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)