Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

KNOWLEDGE MANAGEMENT FROM THE POINT OF VIEW OF THE POWER OF CHANGE PROCESSES AND LEVEL OF PERSONALIZATION

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2014-3-880

Abstract

The article is devoted to the interrelation of two important characteristics of classification of knowledge: the power of the processes of changes and the level of knowledge personalization. Connected with innovative development some unique competitive advantages can be primarily achieved through the implicit knowledge management of the organization, aimed at establishing structural and functional knowledge. Stable competitive advantages depend mainly on formal approach to the operational knowledge management. An integrate approach to knowledge management is a combination of two approaches: personalized and informational ones.

About the Author

I. .. Razinkina
Московский экономико-финансовый институт
Russian Federation


References

1. Гурков И.Б. Стратегия и структура корпорации: учеб. пособие. 2-е изд., перераб. М.: Издательство «Дело» АНХ, 2008. 288 с. (Серия «Управление корпорацией»)

2. Кузнецов С.В. Технологии управления, основанного на знаниях // Проблемы теории и практики управления. 2004. № 6. С. 86-89.

3. Масленникова Н.П., Желтенков А.В. Менеджмент в инновационной сфере: учебное пособие. М.: ИД ФБК-ПРЕСС, 2005. 536 с.

4. Машегов П.Н. Инновации: многоуровневый институциональный подход. М.: Машиностроение-1, 2004. 330 с.

5. Нонако Икуджиро, Такеучи Хиротака Компания 一 создатель знания. Зарождение и развитие инноваций в японских фирмах / Пер. с англ. М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2003. 384с.

6. Попов Е.В., Власов М.В., Веретенникова А.Ю. Институционализация миниэкономики знаний // Экономический анализ: теория и практика. 2010. № 33 (198). С. 2-11.

7. Попов Е.В., Власов М.В., Веретенникова А.Ю. Институциональная среда генерации знаний фирмой // Экономическая наука современной России. 2013. № 1 (60). С. 82-96.

8. Управление знаниями / Пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2006. 208 с.

9. Knowledge Management - функциональная задача или новая парадигма управления? (Реализация концепции «менеджмента знаний» на российских предприятиях) [Электронный ресурс]. URL: http://www.big.spb.ru/publications/bigspb/ km/km-func-task-or-new-paradgm.shtml (дата обращения: 15.05.2014).


Review

Views: 190


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)