Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

THE TRIPLE HELIX THEORY IN REGARD TO MODERN MANAGEMENT OF THE SYSTEM OF CONTINUING EDUCATION AND SOCIAL PARTNERSHIP IN RUSSIA

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-1-836

Abstract

This article reveals the essence of the modern American «Triple helix» theory providing the functioning of innovative economics. At the same time the author shows the peculiarities of using this theory. These peculiarities take into account the specific features of labour market and market of educational services in modern Russia. Marketing research of these markets led the author to the understanding of the fact that according to the «Triple helix» theory social-economic structure «University» should be replaced by «the system of continuing education», and the concept «Marketing» should be replaced by «Social partnership».

About the Author

O. .. Ryabkov

Russian Federation


References

1. Ицковиц Г. Тройная спираль. Университеты — предприятия — государство. Инновации в действии / пер. с англ. под ред. А.Ф. Уварова. — Томск: Изд-во Томского государственного университета систем управления и радиоэлектроники, 2010. — 238 с.

2. Нечаев Н.Н., Рябков О.А. Социально-экономические инновации в модернизируемой системе российского образования. Пути повышения конкурентоспособности российской экономики в условиях интеграции России в мировое хозяйство // Вестник МГЛУ. — Вып. 542. — Серия «Экономика». — М.: Рема, 2009. - С. 157-164.

3. Нечаев Н.Н., Рябков О.А. Управление инновациями в системе российского образования. Россия и современное мировое хозяйство // Вестник МГЛУ. — Вып. 533. — Серия «Экономика». — М.: Рема, 2007. — С. 13-25.

4. Рябков О.А. Вопросы экономики и организации образовательных кластеров в условиях развития местного самоуправления города Москвы // Финансы и кредит. — 2011. — № 17 (499). — С. 68-71.

5. Рябков О.А. Современные аспекты управления социально-экономическими системами: монография. — М.: МПГУ, 2010. — 186 с.


Review

Views: 196


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)