Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

TO THE QUESTION OF INTEGRATIVE AND DIFFERENTIATED APPROACH TO PRACTICAL TRAINING OF SPECIALISTS OF SOCIAL SPHERE

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-1-833

Abstract

The article discusses the problem of training a competent graduate who has general cultural and professional competencies, skills to compete in today's job market. The author suggests his own answer to this problem, offering to use the integrative and differentiated approach to the organization of practical training of specialists of social sphere and tells about the experience of implementing this approach in organizing all kinds of practices at the Institute of social education of Ural state pedagogical university.

About the Author

V. .. Degterev

Russian Federation


References

1. Галагузова М.А. Интегративно-дифференцированная профессиональная подготовка специалистов социальной сферы: научно-практический аспект:монография / М.А. Галагузова, Ю.Н. Галагузова. — М.: Гуманит. изд. центр ВЛА-ДОС, 2010. - 224 с.

2. Дегтерёв В.А. Формирование профессиональной компетентности специалиста по социальной работе / В.А. Дегтерёв. — Екатеринбург: ГОУ ВПО «Урал. гос. пед. ун-т», 2005. — 201 с.

3. Зыскина М.А. Концептуализация практики студентов в рамках Болонских критериев // Непрерывная практическая подготовка специалистов социальной работы в вузе: монография / Под общей редакцией В.А. Дегтерёва. — Екатеринбург, 2011. — 226 с.

4. Ларионова И.А. Интегративные тенденции в профессиональной подготовке специалистов социальной сферы: дисс.. д-ра. пед. наук / И.А. Ларионова. — Екатеринбург, 2009. — 424 с.


Review

Views: 187


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)