Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

COLLABORATIVE CREATIVE WORK AS THE BASIS FOR EFFECTIVE COMMUNICATION OF THE MEMBERS OF EDUCATIONAL PROCESS AT A UNIVERSITY

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-1-820

Abstract

The author's analysis of collaborative creative work phenomenon infers that it doesn't only imply the process of creating new products but develops unconventional thinking as well. It also contributes to self-improvement and creative cooperation which in their turn establish one's effective interpersonal communication. The work deals with the idea of interconnection between communication and creativity. The research suggests that effective communication is impossible without a creative basis.

About the Author

O. .. Sherekhova

Russian Federation


References

1. Батищев Г.С. Введение в диалектику творчества. С-Птб.: РХГИ, 1997. — 464 с.

2. Бодалев А.А. Психология общения. М.: Институт практической психологии, Воронеж: НПО «МОДЭК», 1996. — 256 с.

3. Волкова С.В. Культура и образование // Опыт философской рефлексии. Ученые записки Петрозаводского государственного университета. — 2009. - № 8. - С. 85-88.

4. Горшкова В.В. Межсубъектная педагогика: тенденции развития.-Санкт-Петербург, 2001. — 237 с.

5. Каган М. С. Мир общения. — М.: Политиздат, 1998. — 319 с.

6. Кан-Калик В.А. Педагогическое творчество. — М.: «Педагогика», 1990. - 144 с.

7. Тюрьмина Н.А. Креативность в сфере общения: психологические особенности, условия формирования в подростковом возрасте: Дис.. канд. психол. наук. - Казань, 2004. - 228 с.


Review

Views: 155


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)