Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

FACTORS OF COMMERCIAL AUTHORITIES' INTERACTION WITH MASS MEDIA EXAMINED THROUGH THE CONSUMERIZATION OF POLITICAL LIFE

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-1-814

Abstract

The article is devoted to the development of commercial partnership of the authorities and mass media. This trend resulted from consumerization of political life, that is: appearance of economical tendencies in the political process. In the field of public administration a kind of market is forming, which has changed the role of mass media - instead of being a traditional communicator they are turning into a source of cooperation between “producers" and “consumers" of “political goods". Factors and reasons of the phenomenon became the subject of the author's research.

About the Author

V. .. Rozina

Russian Federation


References

1. Данкерли У. Роль СМИ в экономическом развитии России // Отечественные записки. — 2003. — № 4. — 120 с.

2. Госзаказ Камчатского края [Электронный ресурс] // Госзаказ Камчатского края: [Сайт]. [2006]. URL: http://zakaz.kamchatka.gov.ru/orders/info/6055 (дата обращения: 11.07.2012).

3. Госзаказ Приморского края [Электронный ресурс] // База по госзаказу России: [Сайт]. [2010]. URL: http://tenderoff.ru/Tenders/OrderView.aspx?id=6808943 (дата обращения: 29.07.2012).

4. Извещение о проведении открытого аукциона [Электронный ресурс] // Правительство Воронежской области: [Сайт]. [2007]. URL: http://www.zakaz.govvrn.ru/public.purchase/getfile.aspx?doctype=ASIS&flid=1165182 (дата обращения: 11.07.2012).

5. Как своевременно. Перед выборами президентов власти Югры проведут аукционы на информобслуживание [Электронный ресурс] // Ura.ru: [Сайт]. [2010]. URL: http://ura.ru/content/khanti/02-02-2012/news/1052139391.html (дата обращения: 15.07.2012).

6. Лапина Ю. На формирование имиджа региона потратят более 12 миллионов рублей [Электронный ресурс] // Бизнес Киров: [Сайт]. [2010]. URL: http://www.bizneskirov.ru/artide_view?a_id=19334 (дата обращения: 29.07.2012).

7. На создание информационного имиджа областных властей потратят 2 млн. рублей [Электронный ресурс] // Тульские новости: [Сайт]. [2008]. URL: http://newstula.ru/fullnews_54636.html (дата обращения: 29.07.2012).

8. Подведены первые итоги конкурса среди СМИ [Электронный ресурс] // Официальный портал правительства Калининградской области: [Сайт]. [2009]. URL: http://gov39.ru/novosti-2/podvedeny-pervye-itogi-konkursa-sredi-smi-po-okazaniyu-informacionnyh-uslug-pravitelstvu-oblasti-2528973711/ (дата обращения: 29.07.2012).

9. Розина В.А. СМИ как катализатор консьюмеризации политического процесса // Вестник МГОУ. — Серия «История и политические науки». — 2012. - № 1. - С. 133-136.

10. Федеральный закон N 94-ФЗ «О размещении заказов на поставки товаров, выполнение работ, оказание услуг для государственных и муниципальных нужд» [Электронный ресурс]. — URL: http://www.consultant.ru/popular/zakupki (дата обращения: 21.05.2012).


Review

Views: 177


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)