Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

ROLE AND PLACE OF COMPUTER SCIENCE TEACHER'S PROFESSIONAL TRAINING IN THE SYSTEM OF PROFESSIONAL EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-1-807

Abstract

The paper analyzes the impact of the processes taking place in modern society and education, the structure and content of professional training of future teachers of computer science. The methodology of systemic approach helped to reveal the connection between the social and economic process and computer science education in high school. The author also defines the place of professional training in the system of professional development of future teachers. This analysis allowed us to formulate the functions of professional training of teachers of computer science and the conditions for the development of such training system.

About the Author

L. .. Egorova

Russian Federation


References

1. Доклад «Российское образование 2020: модель образования для экономики, основанной на знаниях» от 3 сентября 2008 г. / Г. Андрущак, А. Волков, Я. Кузьминов и др.; под ред. Я. Кузьминова, И. Фрумина. URL: http://amur-iro. ru/upload/doklad_2020.doc (дата обращения 05.09.2012).

2. Камоза Т.Л. Общепрофессиональная подготовка студентов вуза: монография. — Томск: Твердыня, 2007. — 204 с.

3. Концепция Федеральной целевой программы развития образования на 2011—2015 года: утв. распоряжением Правительства РФ от 7 февраля 2011 г. № 163-р. // Гарант: информационно-правовой портал. URL: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/55070647/#review (дата обращения: 11.09.2012).

4. Национальная доктрина образования в Российской Федерации: утв. Постановление Правительства РФ от 4 октября 2000 г. № 751 // КонсультантПлюс. URL: http://base.consultant.ru/cons/cgi/online.cgi?req=doc;base=LAW;n=97368 (дата обращения 7.09.2012).

5. О мерах государственной поддержки развития кооперации российских высших учебных заведений и организаций, реализующих комплексные проекты по созданию высокотехнологичного производства: Постановление Правительства Российской Федерации от 9.04.2010 № 218. М., 2010. URL: минобрнауки.рф/документы/1994 (дата обращения 10.09.2012).

6. Синякова М.Г. Основные подходы к определению сущности общекультурной компетентности бакалавра менеджмента // Международный журнал экспериментального образования. — 2010. — № 9. — С. 24—25.

7. Шумакова А.В. Проектирование интегративного образовательного пространства педагогического вуза (в системе обеспечения качества подготовки учителя): Автореф. дисс.. д-ра пед. наук. — Астрахань, 2009. 42 — с.

8. Швецкий М.В. Методическая система фундаментальной подготовки будущих учителей информатики в педагогическом вузе в условиях двухступенчатого образования: Дис.. д-ра пед. наук. — СПб, 1994. — 411 с.


Review

Views: 189


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)