Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

THE USE OF INTERACTIVE WHITEBOARDS IN THE ARRANGING THE DEVELOPMENTAL ACTIVITIES OF PRESCHOOL AND PRIMARY SCHOOL CHILDREN

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2013-3-702

Abstract

This article presents the methodological guidelines for the use of interactive equipment in arranging the developmental activities of preschool and early school age children. The recommendations are prepared to organize the educational process on the basis of the activity approach. The material is presented in the form of an illustrated table and is of interest for educators and teachers who effectively use the innovative equipment in arranging children's developmental activities.

About the Authors

M. .. Vayndorf-Sysoyeva

Russian Federation


J. .. Semyonova

Russian Federation


S. .. Khapayeva

Russian Federation


References

1. Ануфриев А.Ф. Как преодолеть трудности в обучении детей. Психодиагностические таблицы. Психодиагностические методики. Коррекционные упражнения / А. Ф. Ануфриев, С. Н. Костромина. — М.: Ось-89, 1999.

2. О гигиенических требованиях к максимальной нагрузке на детей дошкольного возраста в организованных формах обучения. Инструктивно-методическое письмо Министерства образования Российской Федерации от 14.03.2000 № 65/23-16 разработано Управлением дошкольного образования Минобразования России совместно с НИИ гигиены и охраны здоровья детей и подростков Научного центра здоровья детей Российской академии медицинских наук [Электронный ресурс] // ФГБУ «Федеральный центр образовательного законодательства» [сайт]. URL: http://www.lexed.rn/doc.php?id=2660# (дата обращения: 22.06.2013).


Review

Views: 157


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)