Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

THE PECULIARITIES OF THE PROFESSIONAL AND ETHICAL CULTURE FORMATION OF A FUTURE SOCIAL TEACHER IN THE PROCESS OF TEACHING PRACTICE

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2012-2-604

Abstract

The author describes the peculiarities of the professional and ethical culture
formation based on an interdisciplinary analysis. The analysis is made though comparing
the following phenomena: professional ethics, organizational ethics, professional
and ethical culture, organizational and corporate culture. The authors empirical study results
give clear understanding of the types of a future social teachers professional and ethical
stand during his teaching practice. The article presents the risks connected with students
professional and ethical culture formation and discloses the conditions and means of this
phenomenon formation.

About the Author

И. Танвель

Russian Federation


References

1. Бакштановский В.И., Согомонов Ю. В. Этика профессии: миссия, кодекс, посту- пок: Монография.Тюмень: НИИ прикладной этики ТюмГНГУ, 2005. - 378 с.

2. Приказ Минздравсоцразвития России от 26.08.2010 г. № 761н «Об утверждении Единого квалификационного справочника должностей руководителей, специалистов и служащих, раздел «Квалификационные характеристики должностей работников образо- вания» / Рос. газета. 2010. № 5316. 20 октября 2010 г. - 21 полоса.

3. Рябов Р.Ю. Формирование корпоративной культуры предприятия как фактор управления его организационным развитием: на примере ОАО «Северсталь»: Дис. … канд. соц. наук: 22.00.08. - Санкт-Петербург, 2006. - 198 с.

4. Садовая Л.В. Формирование профессионально-этической конвенциональности будущего учителя в образовательном процессе вуза: Дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. - Брянск, 2009. - 220 с.: ил.

5. Этический кодекс университета. Ведомости. Вып. 34 / Под ред. В.И. Бакштанов- ского, Н.Н. Карнаухова. - Тюмень: НИИ ПЭ, 2009. - 264 с.


Review

Views: 199


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)