Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

GOODWILL OF INDUSTRIAL ENTERPRISES: THE ESSENCE AND CONTENT OF THE ECONOMIC CATEGORY

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2012-3-589

Abstract

The article discloses the concept of goodwill and business reputation as an economic
category, which is a prerequisite for industrial enterprises success in the modern
world. It considers the main components of goodwill - the quantitative component of the
companys business reputation, the impact of the business management quality on goodwill.
It describes the concept of the companys business reputation management and the impact
of such management on the value of industrial companies. It also describes the practice of
assessing goodwill and its results.

About the Author

Л. Волков

Russian Federation


References

1. Блинов А. О., Захаров В. Я. Имидж организации как фактор ее конкурентоспособ- ности // Менеджмент в России и за рубежом. - 2003 - № 4.

2. Горин С. В. Деловая репутация организации. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2006.

3. Иванов А. П. Финансовые инвестиции на рынке ценных бумаг. - М.: Дашков и Ко, 2009.

4. Ковалев B. B. Финансовая отчетность и ее анализ (основы балансоведения). - М.: Проспект, 2004.

5. Положение по бухгалтерскому учету «Учет нематериальных активов» ПБУ 14/2000 (утв. приказом Минфина РФ от 16.10.2000 г. № 91н).

6. Прингл X., Томпсон М. Энергия торговой марки. - СПб.: Питер, 2001.


Review

Views: 169


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)