Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

The study of empathy for the older preschoolers in inclusive education

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2011-2-495

Abstract

The article is devoted to the research into a problem of disordered empathy development of preschool children. Empathy is considered to be a part of child’s personality dimension. Empathy is investigated at preschool educational establishments in city of N. Novgorod. Empathy of preschool children with normal personality development and children with abnormal personality development is analysed in the article. The research also touches the problem of emotional dimension of children having different levels of human personality development in child-parental interaction.

About the Author

S. .. Sorokoumova

Russian Federation


References

1. Михалков С.В. Находка: Стихи / С.В. Михалков М.: Детская литература. 1985.

2. Рылеева Е.В. Путешествие в мир эмоций [Фотоматериал]. Демонстрационные материалы для фронтальной работы. Раздаточные материалы для индивидуальной работы. М.: Изд-во ЛИНКА – ПРЕСС, 2000.

3. Сорокоумова С.Н. Психологические особенности инклюзивного обучения // Известия Самарского научного центра РАН. 2010. Т. 12. № 3.

4. Сорокоумова С.Н. Формирование эмоциональной культуры в детско-родительском взаимодействии // Психология образования: профессионализм и культура. Докл. регион. научн.-практ. конференции. Н.Новгород, НИРО. 2005.

5. Стрелкова Л.П. Творческое воображение: эмоции и ребенок // Обруч. 1996. № 4.


Review

Views: 202


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)