Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

THE STRUCTURE OF RESEARCH COMPETENCE OF BACHELORS OF EDUCATION AND PEDAGOGY: INTERNATIONAL AND RUSSIAN PERSPECTIVE

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2011-2-489

Abstract

The article considers the international and Russian perspective of the research competence as one of the main outcomes of Bachelor education. The author discloses the structure research competence of Bachelors of Education or Pedagogy, which is characterized by mutual interaction of generic and subject-specific competences included into it, presents the model of research competence of complex development and thoroughly analyses its components and their interrelations.

About the Author

I. .. Fedorova

Russian Federation


References

1. Байденко В.И. Компетенция в профессиональном образовании (к освоению компетентностного подхода) // Высшее образование в России. 2004. – № 11.

2. Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Авторская версия. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.

3. Обухов А.С. Исследовательская позиция личности // Школьные технологии. – 2007. – № 5.

4. Равен Дж. Педагогическое тестирование: проблемы, заблуждения, перспективы / Пер. с англ. – М., 2001.

5. Чучалин А. Проектирование образовательных программ на основе кредитной оценки компетенций выпускников. // Высшее образование в России. – № 10. 2008.

6. Competence-based learning. A proposal for the assessment of generic competences. Aurelio Villa Sanchez. – University of Deusto, 2008.

7. Parry S. B. The quest for competencies: competency studies can help you make HR decision, but the results are only as good as the study. Training, 1996. – 33.

8. Spencer L. M., Spencer S. M. Competence at work: models for superior performance. – New York [etc.]: John Wiley, 1993.

9. Tuning Educational Structures in Europe. Julia Gonsalez, Robert Wagenaar.– University of Deusto, 2003.


Review

Views: 182


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)