Preview

Russian Social and Humanitarian Journal

Advanced search

TO THE PROBLEM OF DIDACTIC MYTHS: THE MYTH ABOUT METHODS ACTIVE TEACHING

https://doi.org/10.18384/2224-0209-2011-2-487

Abstract

There is the no only theory of teaching methods in theoretical didactics. Myths and delusions disguising the reality prevent its creation. The analysis of the myth about active teaching method which diverts from the solving of urgent teaching problems is given in this article.

About the Author

I. .. Sadovskaya

Russian Federation


References

1. Брушлинский А.В. Избранные психологические труды / А.В. Брушлинский. – М.: Институт психологии РАН, 2006.

2. Грин Н. Биология: В 3 т. / Н. Грин, У. Стаут, Д. Тейлор; под ред. Р. Сопера. – М.: Мир, 1996. – Т. 1.

3. Ивин А.А. Логика и теория аргументации: элементарный курс: учеб.пособие / А.А. Ивин. – М.: Гардарики, 2007.

4. Мынбаева А.К. Инновационные методы обучения, или как интересно преподавать: учебное пособие / А.К. Мынбаева, З.М. Садвакасова. – Алматы: б.и., 2007.

5. Новый словарь иностранных слов. – Мн.: Современный литератор, 2006.

6. Пономарева О.Н. Методическая система обучения экологии в средней школе: дис… д-ра пед.наук /О.Н.Пономарева. – Пенза, 2000.

7. Словарь иностранных слов /19-е изд., стер. – М.: Рус. яз., 1990.

8. Смирнов С.Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности: учеб.пособие для студ.высш.учеб.заведений / С.Д. Смирнов. – М.: Академия, 2007.


Review

Views: 201


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2224-0209 (Online)