THE PROBLEMS OF INTRODUCING DISTANCE-LEARNING TECHNOLOGIES INTO UNIVERSITY-LEVEL EDUCATIONAL PROCESS
https://doi.org/10.18384/2224-0209-2011-4-422
Abstract
into university-level educational process. The problems are grouped into three
classes: those facing the whole university, the teacher working via the Internet and the distance
learners. The psychological problems of the latter are described and the ways of
solving them are outlined. On the basis of the conducted research and practical data the
author concludes that the diffi culties of this type of educational activity can be eliminated if
it is perceived as a specifi c form of learning having its own didactic features and requiring
special training of the teaching staff.
References
1. Вайндорф-Сысоева М.Е., Шитова В.А. Организация учебно-воспитательного процесса с применением IT-технологий: Технология работы педагога в виртуальной об- разовательной среде МГОУ: Учебно-методическое пособие. Часть 1. М.: ООО «Диона», 2008. 96 с.
2. Захарова И.Г. Информационные технологии для качественного и доступного об- разования // Педагогика. 2002. № 1. С. 27-33.
3. Самаркина И.В. Дистанционное обучение: образовательные технологии и про- блемы профессиональной ресоциализации. [Электронный ресурс] // Информационные технологии в образовании: материалы XV Международной конференции-выставки «Ин-
4. формационные технологии в образовании» («ИТО-2005») [сайт]. [2005]., URL: http://
5. www.ito.edu.ru/2005/Moscow/III/2/III-2-5379.html (дата обращения: 10.10.2011).
6. Юров С.С. Основы преподавания в Интернете. (Курс переподготовки преподава- телей). М.: ИнОБО, 2003. 116 с.